Search
Close this search box.

AIOS+NOVALENS PRO -verkkokaupan sopimus- ja toimitusehdot

Verkkokaupan sopimusehtoja (jäljempänä ”Ehdot”) sovelletaan verkkosivujen www.novalens.fi sekä www.aios.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan A.I.O.S.+Novalens PRO Verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) ja asiakkaan (jäljempänä ”Asiakas”) välillä.

Verkkokauppa (y-tunnus 2947385-6) myy tuotteita yrityksille ja yhteisöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: info@aios.fi

Puhelin: 040 490 6240

Postiosoite: Venekuja 1, 05720 Hyvinkää

Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa edellyttää hyväksyttyä rekisteröitymistä. Rekisteröinnin hyväksyminen tapahtuu manuaalisesti 1-3 päivän kuluessa.

Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta asioidessaan Verkkokaupassa ja rekisteröityessään Verkkokaupan asiakkaaksi. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Verkkokauppaan.

Asiakas on vastuussa salasanansa huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista Verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Verkkokauppaan, jos Asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Verkkokaupalla on oikeus jäädyttää tai sulkea Asiakkaan tunnukset.

Tilaus verkkokaupassa Verkkokaupan edustajan toimesta

Verkkokaupan edustajat voivat asiakkaan pyynnöstä tehdä suoraan tilauksen Asiakkaan tilille Verkkokaupassa. Näin tapahtuu yleensä niissä tapauksissa, kun tuotteita esitellään suoraan Asiakkaalle. Verkkokaupan tilaus katsotaan täten tapahtuneen Asiakkaan toivomuksesta ja sen peruuttamiseen, virhevastuuseen ja reklamaatioihin sovelletaan samoja sääntöjä kuin Asiakkaan tehdessä itse tilauksen Verkkokaupassa.

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan Verkkokaupassa ostoskoriin lisäämällä. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö Verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään sähköpostitse tilausvahvistus. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Hinnat

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella.

Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimitus- ja käsittelykuluja. Toimitus- ja käsittelykulujen määrä riippuu tilattujen tuotteiden sekä mahdollisten lisäarvotuotteiden painosta sekä pakkauksen laajuudesta.

Maksaminen

Verkkokaupan tilaukset laskutetaan tavaroiden toimituksen yhteydessä erillisellä laskulla. Verkkokaupalla on oikeus vaatia tilauksesta etumaksua, mikäli Asiakkaan luottotiedot tai maksuhistoria sitä edellyttävät.

Kauppa syntyy Verkkokaupan asiakkaan ja Verkkokaupan välille.

Toimitus ja toimitusaika

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden tilausten käsittelyaika lähettämiseen varastostamme on 2-4 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, tilauksen käsittelyaika lähettämiseen on 2-3 viikkoa.

Tilaukset toimitetaan pääosin Express-pakettina ovelle Suomen Postin toimesta.

Verkkokauppa ei vastaa mahdollisista Postin tai valmistajien aiheuttamista viivästyksistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa Verkkokaupalle viipymättä, viimeistään kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa myös toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Tuotteiden peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa sähköpostitse kirjallisella ilmoituksella Verkkokauppaan. Korjauspyyntö tai peruutus tulee tehdä kahden arkipäivän kuluessa tilaamisesta.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme (puhelimitse 040 490 6240 tai sähköpostitse info@aios.fi). Ilmoitathan nimesi ja tilausnumerosi, jotta voimme antaa sinulle ohjeet viallisen tuotteen palauttamiseksi tai tuotteen korvaamiseksi.

Asiakkaalla on vastuu toimitetun tuotteen tarkastamisesta viipymättä sen saavuttua tuotteiden virheettömyyden toteamiseksi.  Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.  Jos tuote on saapuessaan vahingoittunut tai virheellinen, reklamaatio on tehtävä 7 päivän kuluessa toimituspäivästä.

Reklamaatiotapauksissa Verkkokauppa korvaa aina tuotteen uudella, samanlaisella tuotteella, mikäli reklamoidussa tuotteessa on todettu valmistusvirhe. Tuote tulee aina palauttaa Verkkokauppaan, josta se lähetetään takaisin valmistajalle arvioitavaksi. Asiakas vastaa palautuksen postikuluista.

Palautukset

Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin saadaksesi lisäohjeita yhteyttä Verkkokauppaan (puhelimitse 040 490 6240 tai sähköpostitse info@aios.fi). Liitäthän palautukseen mukaan yhteystietosi.

Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti. Asiakas vastaa toimituksen aikana tapahtuneista vaurioista, jotka johtuvat puutteellisesta pakkauksesta. Asiakas vastaa mahdollisen palautuksen toimitusriskistä. Palautuksen postikuluista vastaa Asiakas.

Muutosvaraus ja värit

Verkkokauppa pidättää oikeuden poistomyynteihin, painovirheisiin, tiedotusvirheisiin ja virheisiin tuotetiedoissa kaikissa tarjoamissamme tuotteissa ja palveluissa. Verkkokauppa pidättää oikeuden hintojen muutoksiin ja myyntiehtoihin. Ostoshetkellä kulloinki ilmoitettu hinta on voimassa oleva hinta. Pyrimme esittämään Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet tarkasti, värit ja koostumus mukaan lukien. Emme voi taata, että näytön kautta katsottu väri on täysin vastaava kuin tuotteen väri todellisuudessa.

Ylivoimainen este

Verkkokauppa ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa Verkkokauppa pyrkii palvelemaan Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

Henkilötietojen käsittely ja evästeet

Verkkokauppa käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy Verkkokaupan asiakkuuteen ja muuhun asialliseen yhteyteen perustuvan rekisterin rekisteriselosteesta.

Verkkokaupassa hyödynnetään evästeitä. Sähköistä viestintää koskevan lain mukaan kaikkia evästeitä sisältävällä Internet-sivulla vierailevia on informoitava sivun sisältämistä evästeistä sekä siitä, mihin evästeitä käytetään ja kuinka evästeet voidaan välttää. Tällä verkkosivustolla käytetään evästeitä, jotta nähtäisiin, miltä hakukoneilta käyttäjät tulevat. Eväste katoaa, kun verkkoselain suljetaan. Jos et halua hyväksyä evästeitä, voit valita verkkoselaimestasi asetuksen, joka torjuu evästeet automaattisesti tai ilmoittaa, mikäli sivusto sisältää evästeitä. Voit myös tarkistaa aiemmin tallennetut evästeet verkkoselaimestasi. Verkkoselaimen ohjesivuilla on asiasta lisää tietoa.

 

Rekisteriseloste (Henkilötietolaki (523/1999) 10 §)

Rekisterinpitäjä

Mercator Otto Oy (y-tunnus 2947385-6), Venekuja 1, 05720 Hyvinkää

Rekisterin ylläpitäjä: Otto Laine / info@aios.fi / 040 490 6240

Rekisterin nimi

A.I.O.S. + Novalens Pro Verkkokaupan Asiakasrekisteri.

Rekisterin käyttötarkoitus

Asiakasrekisterin tietoja käytetään verkkopalvelun käyttäjätunnistukseen sekä ostotapahtumien tallentamiseen ja hallintaan. Tilauksen tekeminen edellyttää rekisteröitymistä asiakasrekisteriin.

 Rekisterin tietosisältö

Rekisteri sisältää seuraavat tiedot rekisteröityneistä asiakkaista:

Y-tunnus, asiakkaan nimi ja osoite- ja yhteystiedot.

Tilaus-, osto- ja maksukäyttäytymistiedot

Palvelun käytöstä havainnoidut tiedot sekä rekisteröidyn käyttämään laitteeseen liittyvät tiedot, kuten IP-osoite, käyttöjärjestelmä, vieraillut sivut ja vierailuaika.

Tunnistustiedot (salasana/käyttäjätunnus)

Ostotapahtumatiedot

Mahdollinen asiakkaan ja asiakaspalvelun välinen sähköpostin vaihto ja/tai puhelinkeskustelujen asiasisältö asiakaspalvelun dokumentoimana.

Säännönmukaiset tietolähteet

Asiakas rekisteröi ja hyväksyy tiedot itse tilatessaan tuotteita ja palveluita. Mahdolliset tietojen päivitykset tehdään asiakkaan ilmoitusten perusteella. Lisäksi käyttäytymistietoja voidaan kerätä evästeillä ja muilla vastaavilla tekniikoilla. Tältä osin esimerkiksi Google Analytics on osa palvelua.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Rekisterin tietoja ei luovuteta pääsääntöisesti kolmansille osapuolille. Poikkeuksena tästä ovat valtuutetut palveluntarjoajat, joiden tehtävänä on auttaa palvelun tuottamisessa ja ylläpidossa, kuten tekninen ylläpito, palvelin- tai maksujärjestelmän tarjoajat. Jokaisen palveluntarjoajan kanssa on olemassa olevat sopimukset, joiden mukaan palveluntarjoaja sitoutuu noudattamaan yleisen tietosuoja-asetuksen sekä tämän tietosuojaselosteen mukaisia yksityisyys- ja tietoturvasäännöksiä.

Asiakasrekisterin tietoja ei säännönmukaisesti luovuteta kolmansille osapuolille tai siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

Mikäli siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle on kappaleessa henkilötietojen käsittelyn tarkoituksien kannalta tai henkilötietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen kannalta tarpeellista, noudatetaan siirrossa EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen sekä tietosuojalainsäädännön vaatimuksia.

Rekisteröidyn oikeudet

Tarkastus- ja oikaisuoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa häntä koskevat rekisteriin tallennetut tiedot. Tarkastusoikeutta koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina rekisterinpitäjälle.

Jos rekisteröidyissä tiedoissa on virheitä, rekisteröity voi esittää rekisteriasioista vastaavalle henkilölle virheen korjaamista koskevan pyynnön.

Kielto-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa varten.

Kielto- ja oikaisuasioita koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina rekisteriasiasta vastaavalle henkilölle.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Asiakastietoja pääsevät käsittelemään vain ne työntekijät, joilla on työnsä puolesta oikeus käsitellä tietoja. Näillä työntekijöillä on oma käyttäjätunnus ja salasana rekisterijärjestelmään ja tietoja käsitellään turvallisissa tiloissa. Tietokannat, joihin asiakastiedot on tallennettu, on asianmukaisin tavoin teknisillä keinoilla suojattu eikä niihin ole ulkopuolisilla pääsyä.

Mikäli tietoturvaloukkaus pääsee kaikista turvatoimenpiteistä huolimatta syntymään, ilmoitamme asiasta viivyttelemättä valvontaviranomaisille sekä tietoturvaloukkauksen kohteeksi joutuneille rekisteröidyille.

Asiakkaan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta Verkkokauppaa käyttäessään.

Suodata

Linssin leveys

Nenäsilta

Aisan pituus